Kontakt: +386 41 446 488 ali info@taiji.si

Kratke vaje za dvig imunskega sistema in dobro počutje (VIDEO)

Kratke vaje za dvig imunskega sistema in dobro počutje (VIDEO)

Pozdravljeni!

Z vami bomo v naslednjih dneh delili kratke nasvete/video posnetke s preprostimi vajami za vsak dan, ki spodbujajo pretočnost meridianov, krepijo energijo in dvigujejo imunski sistem.

To so vaje, ki jih lahko izvajate doma in ne potrebujete veliko prostora, so pa izjemno učinkovite. Tisti, ki obiskujete naše redne vaje ali vikend delavnice veste, da so to vaje, ki jih vedno izvajamo na naših tečajih. Vaje bomo sporoti dodajali na našo Fb stran in dodajali tule.

1. video: ZDRAVILNI ZVOK ZA KREPITEV PLJUČ (VIDEO)

Tokrat del zdravilnega qigonga 6 zdravilnih zvokov. To je vaja za krepitev delovanja pljuč in pljučnega meridiana.Vklopite zvok, da se sliši zvok in narava. 😊

呬字诀 Zvok si (s) deluje na pljuča:
Teorija tradicionalne kitajske medicine pravi, da se pljuča odzivajo na izgovarjanje zvoka SI, ter da izdihovanje tega zvoka pomaga pljučam, da se znebijo motnega qija in uravnajo svoje delovanje.

2. video: Vaja za pretočnost meridianov, krepitev energije in dvig imunskega sistema (VIDEO)

Tokrat boste v videu našli tri vaje z razlago: samomasaža po meridianih, glajenje in krepitev energijskega telesa ter stoječa meditacija.
Vaje so odlične za zjutraj, zvečer ali kadarkoli tekom dneva. Potrebovali boste vsega 5 minut in sveži boste kot rožice. 😉

3. video: Plavajoči zmaj (Swimming dragon) – vaja za dolgo življenje (VIDEO)

Za to vajo potrebujete 5 minut. Seveda vedno lahko podaljšate, kar je zelo priporočljivo. To je zelo stara kitajska qigong vaja za dolgo življenje, ki jo na naših vajah redno izvajamo že od prvega dne, ko se nam pridružite na naših vajah.

Delimo jo z vsemi, tudi tistimi, ki se boste z njo srečali prvič.
Na posnetku se mojster obrača, zato, da lahko dobro vidite kako se gibljejo roke. Vi pa ostanete v istem položaju ves čas. Vajo je najboljše ponoviti 9x ali celo večkrat (npr. 21x). Takoj boste opazili, da dlani postanejo vroče, morda se bodo začele potiti in celo telo se močno ogreje. Cirkulacija krvi in življenjske sile (qi) bo močno ‘zašibala’ po telesu. 🙂

Zakaj je vajo res priporočljivo vaditi vsak dan? Naj naštejemo le nekatere koristne učinke:
Gibi usklajujejo um in telo in ju aktivirajo, spodujajo gibljivost sklepov, tetiv in mišic ter hrbtenice in celega telesa. Vaja aktivira medenico, vratni del in diafragmo. Prav tako aktivira obe možganski polovici, krepi esenco in vitalno energijo, pomaga k pravilnemu delovanju notranjih organov, spodbuja razstrupljanje in regeneracijo telesa. Kitajke vajo izvajajo tudi zato, ker pomaga k lepi koži in vitki liniji. Poleg tega spodbuja dobro počutje, radost, predvsem pa dviguje imunski sistem, regulira delovanje presnove in endokrinega sistema. Pomaga nam, da se prizemljimo in naravnamo, osrediščimo telo in um. Je odlična antistresna vaja, saj spodbuja in normalizira delovanje možganov ter živčnega sistema. Približa nas naravnemu ciklu vesolja, saj z gibanjem ponazarjamo harmonijo človeka, neba in zemlje. Po Kitajski mitologiji je namreč Zmaj bitje, ki se z repom dotika dna morja, njegova glava pa je med oblaki, kar ponazarja človekovo centralno os. Zmajevo telo se vije iz leve na desno in z gibanjem ustvarja osmice (neskončne kroge), kar predstavlja pulziranje vesolja (nenehno širjenje in krčenje).

4. video: Ogrevalne vaje – 1.del (VIDEO)

Z vami delimo 1. del ogrevalnih vaj, ki jih vadimo na naših rednih tečajih in delavnicah. Da jih ne boste čisto pozabili. 😉
Vaje so seveda odlične tudi za vse, ki se nam do zdaj še niste pridružili. Torej, vadimo vsi skupaj in ostanimo zdravi!

5. video: Masaža akupresurnih točk za dobro počutje in dvig imunskega sistema (VIDEO)

Tokrat je na vrsti kratka samomasaža akupresurnih točk za spodbujanje pretoka življenjske energije (qi) po telesu. Vsako vajo lahko ponovite najmanj 9x.
Zadnja vaja je namenjena aktivaciji točke Zusanli, to je 36-a točka na meridianu želodca, za dolgo življenje. Ena najpomembnejših točk nasploh. Udarjate jo lahko tudi 100x ali večkrat.
Indikacije: Krepi želodec in vranico. Tonizira prirojeni qi in kri, spodbuja vid, regulira delovanje črevesja, povečuje yang energijo v telesu, odpravlja vetrove in vlago ter mraz iz telesa ter človeka povrne v zavest. Deluje v primeru bruhanja, slabe prebave, zasoplosti, glavobolu, driske, bolečinah v kolenih in nogah, zatečenem in napetem trebuhu ter zadrževanju vode in diabetesu.
V tem času je priporočeno tudi moxanje te točke s pelinovo cigaro, ki še dodatno odpravlja vlago iz telesa.

6. video: Telovadba za možgane in prste, ter osnove Kitajščine (VIDEO)

Tokrat smo za vas pripravili malo drugačne vaje. Telovadbo za možgane in prste. Bi se radi zraven še naučili šteti do deset po Kitajsko?
rez težav, kliknite na video in mojster vas bo naučil.
Uživajte in se zabavajte! 😊

7. video: OSNOVE TAIJIQUANA: NAVIJANJE SVILE (VIDEO)

(Na začetku je mojstru v besedo skočil veter, potem pa se počasi umiri. 😉)

Tokrat smo se odločili za osnovo taijiquana, ki je (poleg stoječe meditacije) bistvena in pomembna tako za popolne začetnike kot velemojstre, t.j. navijanje svile. Omogoča nam, da začutimo svoje telo, ga naučimo pravilne drže, prizemljenosti in predvsem prave sproščenosti, ki je eden izmed najpomembnejših vidikov učinkovite vadbe taijiquana.

Predvsem pa boste to vajo lažje vadili doma, saj za formo taijiquana potrebujete več prostora. 😉

Na naših tečajih se poleg stoječe meditacije najprej učimo t.i. spiralnega navijanja svile (Chan si jing), nato se lotimo forme in kasneje še aplikacij (uporaba posameznih gibov v samoobrambi) ter potiskanja rok (tuishou – vadba v paru).

Na napredni stopnji lahko vadimo tudi z orodji (pahljača, meč ipd.). Vse to pa zahteva določen čas, saj ne prinaša hitrih rešitev čez noč. Treba ga je zavzeto in redno vaditi, če želimo občutiti njegove koristi.

Ostanite zdravi in dobre volje ne glede na zunanje okoliščine!

8. video: ZDRAVILNI QIGONG 6 ZDRAVILNIH ZVOKOV (VIDEO)

Na svetovni dan zdravja (7.april)  z vami delimo prav posebno, izjemno zdravilno in blagodejno qigong vajo, ki poboža notranje organe in poskrbi, da vibrirajo na najvišjih frekvencah zdravja. Preventiva je boljša kot kurativa, pravijo. Z veščino qigonga in taijiquana skrbimo za svoje celostno zdravje, torej za telesno, duševno in duhovno, saj sta telo in um tesno povezana in nenehno vplivata drug na drugega. Pri kitajskih veščinah poznamo izraz trojno uravnavanje, kar pomeni, da med seboj hramonično uskladimo telo, dih in notranjo naravnanost (um). Če k temu dodamo še pravilno in kakovostno prehrano, lahko močno razbremenimo sebe, svoje bližnje in nenanazadnje zdravstveni sistem o katerem dandanes tako pogosto teče beseda.

 

Vaja zdravilni qigong Liu Zi Jue (Šest zdravilnih zvokov) uravnava in nadzira dvigovanje in spuščanje qi-ja v telesu s poudarkom na dihanju in pravilnemu izgovarjanju šestih zvokov ‘XU, HE, HU, SI, CHUI in XI’.Vaje krepijo jetra, srce, vranico, pljuča, ledvice in trojni grelec, zato je Liu Zi Jue vaja, ki pomaga uravnavati energijo in delovanje notranjih organov.

 

Gibi so raztezajoči, počasni, mehki in elegantni kot tekoča voda ali potujoči oblaki. Njen učinek začutimo tako na telesni kot na subtilni ravni, saj občutimo kako nas izpolni s qi-jem in nežno uravna ter poveže telo, um in dih v eno celoto. Zvoke izgovarjamo enakomerno in podaljšano, gibe pa izvajamo sproščeno in počasi. Vsako vajo ponovimo v levo in desno izmenično po trikrat ali gor in dol po šestkrat.
Dihanje med celotno vajo uravnavamo tako v statičnem kot dinamičnem položaju, pri čemer se izmenjujeta naravno in obratno trebušno dihanje. Pazimo na ritem in uklajenost dihanja ter izgovarjanja zvokov. S tem izboljšamo kroženje qi-ja in delovanje notranjih organov.
Vadite in ostanite zdravi!

Zdaj pa hitro vaditi in ostanite zdravi!

Dolgoletno raziskovanje ter veselje in ljubezen do modrosti vzhoda (od Indije do Kitajske), predvsem do meditacijskih praks in gibalnih veščin qigonga, taijiquana ter zdravega načina življenja in prehranjevanja, z največjim veseljem in zavzetostjo deli z drugimi. Modrost in veščine daljnjega vzhoda kot so meditacija, taijiquan in qigong, predstavljajo idelano združitev zunanjega in notranjega (duhovnega) ter gibanja in mirovanja v enem.